تبلیغات
.
.
الکسای ایرانی هم می‌آید!!!
قائم مقام شورای عالی اطلاع‌رسانی از راه‌اندازی سامانه سنجش رتبه‌بندی وبگاه‌های ایرانی خبرداد و گفت: الکسای ایرانی را براساس شاخص‌های بومی راه‌اندازی می‌کنیم.
به گزارش ایتنا از مهر، سعید سالاریان در نشست خبری شورای عالی اطلاع رسانی که در آستانه برگزاری سومین جشنواره ارزیابی وبگاه‌های دولتی برگزار شد، استانداردسازی پرتال‌های خدمات الکترونیکی و ارائه یک مدل یکپارچه و واحد را از جمله اهداف نهایی این جشنواره عنوان کرد و گفت: بزودی سامانه‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد که همه پرتال‌ها با مراجعه به آن بتوانند از وضعیت نمره ارزیابی خود آگاه شوند.
وی با اشاره به راه‌اندازی این سامانه وب سنج و ارزیابی وبگاه‌ها که آن را به الکسای ایرانی تعبیر کرد، گفت: در این سامانه حدود ۶۰ شاخص از پرتال‌ها و وبگاه‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم و گزارش نهایی رتبه وبگاه‌ها را در آن ارائه خواهیم داد.
سالاریان با بیان اینکه شاخص‌های ما در الکسای ایرانی تخصصی‌تر و مرتب‌تر و بومی‌تر از الکسا خواهد بود، ادامه داد: هم اکنون الکسا برای رتبه‌بندی پرتال‌ها و وبگاه‌ها حدود ۹۰ شاخص را ارزیابی می‌کند و ما در الکسای ایرانی در تلاش هستیم حدود ۶۰ شاخص را در رتبه‌بندی وبگاه‌ها لحاظ کنیم.
وی گفت: از سال آینده و با راه‌اندازی شهرهای الکترونیکی که هم اکنون فاز پایلوت آن در گرگان و سمنان نهایی شده است، پرتال‌های اصناف و بخش‌های غیردولتی نیز وارد این صحنه خواهند شد و در ارزیابی وبگاه‌ها وارد می‌شوند.
منبع: ایتنا



طبقه بندی: اخبار فناوری،
ارسال در تاریخ سه شنبه 13 تیر 1391 توسط امیر رمضانی
عناوین دوره های آموزشی پژوهشگاه در نیمه دوم تیر 91 اعلام شد

به گزارش لیزنا، روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: مدیریت آموزش این پژوهشگاه در ادامه برگزاری دوره های آموزشی خود عناوین و ساعات دوره‌های آموزشی نیمه دوم تیر ماه 1391را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش این دوره ها از تاریخ 17 تیر آغاز و تا 28 تیر  ادامه خواهد داشت.

عناوین دوره ها و تاریخ برگزاری آنها و همچنین نام مدرسین هر دوره در جدول زیر آمده است:

عنوان دوره

زمان برگزاری

مدرس

هزینه (ریال)

روش‌های تحلیل پیشرفته داده‌های كمی در علوم رفتاری و اجتماعی

17و18 تیر

(دو روزه     16 ساعت)

دكتر فراهانی

-/1.600.000

آشنابی با شبکه‌های عصبی و استفاده از جعبه ابزار آن در محیط متلب (MATLAB)

19 تیر

 

خانم دكتر قربانی

-/1.000.000

آشنایی با مفاهیم، ساختار و نحوه ایجاد كتابخانه‌های دیجیتال (پیشرفته)

20 تیر

(یك روزه     9 ساعت)

دكتر علیپور حافظی

-/1.000.000

روش تحقیق در علوم انسانی و هنر

21 نیر

(یك روزه     9 ساعت)

دكتر فراهانی

-/1.000.000

راهبردهای جستجو و دستیابی به اطلاعات در محیط وب

24 تیر

(یك روزه     9 ساعت)

منهدس انوشه

-/1.000.000

آشنایی با شیوه‌های نگارش و انتشار مقاله‌های علمی در مجله‌های آی.اس.آی

25 تیر

(یك روزه     9 ساعت)

دكتر جمالی

-/1.000.000

مهارت‌های نقد نوشته‌های علمی: با تأكید بر نقد كتاب

26 تیر

(یك روزه     9 ساعت)

دكتر مطلبی

-/1.000.000

آشنایی با سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS

27 تیر

(یك روزه     9 ساعت)

مهندس میر باقری

-/1.000.000

مدیریت اطلاعات علمی با استفاده از نرم‌افزار ‌(EndNote)

28 تیر

(یك روزه     9 ساعت)

دكتر سلطانی‌نژاد

-/1.000.000

 

 محل برگزاری این دوره ها تهران، خیابان انقلاب، چهارراه فلسطین، شماره 1090، مدیریت آموزش می باشد.

علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به وب سایت پژوهشگاه مراجعه نمایند.

منبع: لیزنا




طبقه بندی: اخبار کارگاه ها و دوره های آموزشی،
ارسال در تاریخ دوشنبه 12 تیر 1391 توسط امیر رمضانی
کاربران در روز چه چیزهایی را در گوگل جستجو می‌کنند؟

Hot Searches

هر روز بر اساس موضوعات و اخباری که در جهان منتشر می‌شوند، جستجوهای مختلفی در گوگل صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده اهمیت آن موضوع از طرف کاربران است. امکان مشاهده این جستجوها سبب می‌شود که بدانیم در نقاط مختلف دنیا چه اتفاقاتی در حال وقوع است و چه چیزی در ذهن کاربران نقاط مختلف جهان می‌گذرد.

گوگل به تازگی با به‌روز رسانی بخش Hot Searches و افزودن ویژگی‌های جدیدی به آن، امکان مشاهده جستجوهای برتر انجام شده در سرویس خود را به کاربران می‌دهد. این بخش که در حال حاضر تنها برای نمایش جستجوهای برتر در کشور آمریکا اختصاص دارد، به صورت ساعتی به‌روز می‌شود.

نمایش تصاویر مرتبط به موضوعات جستجو شده و ارائه لینک خبرهای مربوط به موضوعات داغ، یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این بخش است که به کاربران امکان فهمیدن دلیل داغ شدن موضوع مورد نظر را می‌دهد.

برای مشاهده جستجوهای برتر انجام شده در گوگل می‌توانید به Hot Searches مراجعه کنید.




طبقه بندی: اخبار فناوری،
ارسال در تاریخ یکشنبه 11 تیر 1391 توسط امیر رمضانی
نخستین همایش «روز رسانه‌های اجتماعی» برگزار شد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از دبیرخانه همایش، نخستین همایش روز “رسانه‌های اجتماعی” همزمان با دیگر کشورها امروز شنبه ۱۰تیر در تهران به ریاست دکتر یونس شکرخواه برگزار شد.

در ابتدای این همایش که ساعت ۹صبح در محل سالن پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی در خیابان انقلاب آغاز شده بود، جواد افتاده، دبیر اجرایی همایش “روز رسانه‌های اجتماعی” از حامیان مردمی و رسانه‌ای، رئیس همایش، اعضای شورای سیاستگذاری و اعضای کمیته علمی تشکر کرد و گفت: برنامه ریزی برای اجرای این همایش نزدیک به ۷۰روز زمان برد.

قرائت بیانیه همایش توسط دبیر علمی

در ادامه “حسین امامی”، دبیر کمیته علمی نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی، بیانیه کمیته علمی را قرائت کرد.

در این بیانیه به اهداف اصلی برگزاری همایش، محورهای همایش و نحوه داوری مقالات اشاره شد و از استقبال پژوهشگران و دانشجویان برای ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش تقدیر شد.

شکرخواه: بیش‌تر از زبان به گوش احتیاج داریم

“یونس شکرخواه”، رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی گفت: باید تصویر بزرگتر رسانه‌های اجتماعی را تدریجی درک کرد و به گفت و شنودها فرصت داد تا بتوان به تدریج به یک تصویر مات – نه شفاف – از آن رسید زیرا این پدیده بسیار بزرگ و گسترده شده است.

دکتر یونس شکرخواه با بیان اینکه “رسیدن به یک تعریف فوری از سوشال مدیا اساسا دشوار است” اظهار کرد: به همین دلیل شاید دیالوگ خیلی کمک کند. ما در این حوزه بیشتر از اینکه به زبان نیاز داشته باشیم، به گوش نیاز داریم.

شکرخواه در ادامه به یک تعریف ساختاری از سوشال مدیا اشاره کرد و گفت: براساس این تعریف سوشال مدیا یک فرمت و چارچوب مشخص دارد. سوشال مدیا وب پایه است یعنی باید بر وب سوار شود تا جنبه اجتماعی آن تحقق یابد. این فرمت، عین اپلیکیشن ها می تواند یک فرمت ثابت داشته باشد. دو سویگی و همه جا حاضری نیز از ویژگی های مورد توافق آن است. کاربران رسانه های اجتماعی از افراد در خانه ها تا جماعت ها می توانند وارد بحث شوند.

رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی گفت: نکته دیگری که مطرح شده است یو.جی.سی است. یعنی کاربران محتوا را تولید می کنند و نکته دوم سی.جی.ام است. این تعریف بیشتر مربوط به ادبیات سازمانی است البته در عمل فرقی نمی کند. در آنجا کاربر جای خود را به مشتری داده است و رسانه (مدیا) جای محتوا (کانتنت) را گرفته است.

وی پس از ارائه تاریخچه کوتاهی از سوشال مدیا، به طبقه بندی رسانه های اجتماعی در ۶ ژانر از منظر کاپلان و هنلین اشاره کرد و گفت: براساس این طبقه بندی سوشال مدیا شامل ژانرهای همکاری جویانه، وبلاگ ها و میکروبلاگ ها، جوامع محتوایی، سایت های شبکه اجتماعی، جهان های بازی های مجازی و جهان های اجتماعی مجازی (سکند لایف) می شود.

شکرخواه در ادامه از نظریه های حضور اجتماعی، اشباع رسانه ای، ارائه خود، خودگشودگی، کاربری و اقناع، مدل همگرایی رسانه های اجتماعی، درک رسانه ها از مک لوهان، جریان دو مرحله ای اطلاعات لازارسفلد، مدل هارولد لاسول به عنوان نظریه ها و مدل هایی نام برد که در حاضر وارد میدان تئوری این حوزه شده است.

رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی گفت: این شبکه ها ویژگی دو سویگی دارند و پهنای آنها بسیار بالاست. مخاطب آنها جهانی است. سلسله مراتب ندارد. نوع ارتباط افقی است. کم هزینه است، که البته اینطور نخواهد ماند. مهارت نمی خواهد؛ برخلاف اینکه وانمود می شود مهارت زیادی می خواهد. امکان تغییر مطلب را حتی بعد از آپلود در اختیار کاربر می گذارد و امکان کامنت گذاری نیز وجود دارد.

وی در ادامه طبقه بندیهای تکنولوژیهای سوشال مدیا را شامل بلاگ، اشتراک عکس، اشتراک موسیقی، وی لاگ، پست دیواری، پست فوری، ایمیل، وویپ و کرود سورسینگ دانست.

شکرخواه سطح دو سویگی را بهره مند از ویژگیهایی مانند جستجوی تخصصی و ارتباط معکوس تلاش کاربر و تلاش سیستم دانست و توضیح داد: در سوشال مدیا تلاش سیستم صد و تلاش کاربر به سمت صفر می رود. همچنین پاسخ دهندگی، تسهیل ارتباطات بین فردی، سهولت در افزایش اطلاعات و نظارت بر کاربرد سیستمها از دیگر ویژگیهای آن است.

رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی با اشاره به تفاوت نقطه تلاقی چهره به چهره (face to face) و رسانه های اجتماعی اظهارکرد: مولفه های سازنده رسانه اجتماعی ممکن است به صورت تک عنصری یا چند عنصری در زندگی رسانه ای اجتماعی حضور یابند. مولفه های سازنده نقطه تلاقی دررسانه های اجتماعی شامل هویت ، گفتگو، اشتراگ گذاری ، حضور، مناسبات ، شهرت و گروه می شود.

شکرخواه در انتها به ارائه توضیحاتی درباره سکند لایف به عنوان یک جهان مجازی – از ژانرهای سوشال مدیا- پرداخت و برخی انتقادات و فرصتهای موجود در ارتباط با سوشال مدیا را مطرح کرد.

مدیرعامل “لایف وب”: رسانه‌ها نباید مدیون دولت باشند

بعد از سخنرانی دکتر یونس شکرخواه، امیر حسین عسگری مدیر عامل شرکت “لایف وب” به عنوان حامی اصلی برگزاری این همایش درباره ابعاد و ارکان رسانه های اجتماعی سخنرانی خود را آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت “لایف وب” گفت: اگر بخش سیاستگذاری رابطه اش را با بخش علمی کم کند موجب تصمیم گیریهای ناآگاهانه خواهد شد.

امیر حسین عسگری این حوزه را شامل سه بخش سیاستگذاری، علمی و خصوصی دانست و به روابط آنها اشاراتی کرد.

مدیرعامل لایف وب، به رابطه بخش علمی و سیاستگذاری پرداخت و اظهار کرد: اگر بخش سیاستگذاری رابطه خود را بخش علمی کم کند باعث تصمیم گیریهای ناآگاهانه در این بخش خواهد شد که در نتیجه به ضرر هر دوی این بخشها خواهد بود. همچنین باید بخش علمی تولید علم را همراه با خلاقیت داشته باشد و دراین صورت است که می تواند چراغی برای بخش سیاستگذاری شود.

عسگری در ادامه با اشاره به حضور مقالات از رشته های مختلف در این همایش گفت: تا قبل از این تنها دانشجویان و فعالان حوزه ارتباطات دراین بخش فعال بودند اما الان اگر به مقالات رجوع کنیم متوجه می شویم که از رشته ها و حوزه های مختلف مقالاتی وجود دارد زیرا پهنای علمی در حوزه ارتباطات بسیار زیاد است و ما باید سعی کنیم که استفاده حداکثری را از تمام رشته های علوم انسانی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رابطه بخش دولتی و خصوصی خاطرنشان کرد: رسانه ها نباید مدیون دولت باشند زیرا دولتها صرفا باید زیرساخت و خط مشی را تعیین کنند. همچنین بخش خصوصی نیاز به جذب سرمایه و سرمایه گذار دارد و متاسفانه امروز شاهدیم که نگاه خوبی به سرمایه گذاری در حوزه وب وجود ندارد که برای رفع این مشکل تصمیم گیران و سیاستگذاران باید دقیق تر عمل کنند تا سرمایه گذاران وارد شوند زیرا سرمایه گذاری موجب کارآفرینی و اقتصاد پررونق خواهد شد.

مدیرعامل لایف وب به رابطه بخش خصوصی و مراکز علمی پرداخت و گفت: دسترسی به اطلاعات برای شرکت ها و بخشهای خصوصی دشوار است و رابطه بخش خصوصی و مرکز علمی یک رابطه دوجانبه است زیرا اگر بخش خصوصی بتواند سرمایه زیادی را جذب کند این سرمایه دوباره به بخش علمی تزریق خواهد شد.

عسگری در پایان سخنانش با اشاره به دشواری های که شرکت های خصوصی با آن مواجه اند گفت: مشکلات متعددی برای شرکت های خصوصی در این زمینه وجود دارد که از جمله آن می توان به درآمدزایی بلند مدت، رشد سریع تکنولوژی و کمبود نیروهای متخصص اشاره کرد.

آغاز پنل‌های تخصصی

پس از سخنرانی عسگری، پنل‌های تخصصی با عناوین “تحلیل شبکه”، “کاربران” و “بازاریابی” آغاز شدند که در ابتدا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سخنان خود به چهار دسته از چالش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد که با پیدایش رسانه های اجتماعی ایجاد شده اند.

دکتر “بهزاد دوران” با اشاره به اینکه اقتصاد یک وجه قابل اندازه گیری است افزود: به تدریج اهمیت رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها روشن شده است و به سمت سرمایه گذاری دراین حوزه می روند.

رونمایی از کتاب “رسانه‌های اجتماعی؛ ابعاد و ظرفیت‌ها”

در مراسم رونمایی “کتاب رسانه های اجتماعی؛ ابعاد و ظرفیت ها” دکتر حسن نمک دوست، دکتر علی اصغر محکی و دکتر اسماعیل قدیمی، دکتر شکرخواه و دکتر سلطانی فر حضور داشتند.

حسین بصیریان جهرمی، گردآورنده این کتاب، با ارائه توضیح کوتاهی درباره کتاب عنوان کرد: این کتاب که از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات آماده انتشار شده است، براساس آنچه گفته شده است، قرار است در ابتدای شهریور ماه منتشر و به صورت رسمی رونمایی شود.

وی در ادامه گفت: نویسندگان مقالات تالیفی ضیائی پرور، قدسی بیات، حسین بصیریان، منصور ساعی و جواد افتاده، امید جهانشاهی، قدسی بیات و حقیقی فهیم، ابراهیم اسکندری پور و مترجمان مقالات سارا مهدوی، اسکوئی و عادله فیضی و ثریا خزائی هستند.

کارگاه‌های تخصصی در کنار همایش

پس از استراحت میان‌برنامه و صرف ناهار، دو کارگاه تخصصی همزمان با پنل‌های تخصصی در همایش اصلی برگزار شد.

در این ۲کارگاه، امیر مهرانی موضوع “پرسنال برندینگ” را ارائه کرد و علی اکبر اکبری تبار به موضوع “روش تحقیق علمی در شبکه‌های اجتماعی مجازی” پرداخت.

علاوه بر این در نوبت صبح نیز کارگاه “آموزش سازمان ۲٫۰” با تدریس رضا قربانی و کارگاه “رسانه های اجتماعی و بازاریابی” با تدریس ابراهیم اسکندری پور برگزار شد.

این همایش در ساعت ۱۷ به کار خود پایان داد.

برای دانلود فایل پاورپوینت مقالات ارائه شده در همایش بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود مقالات

برای مشاهده گزارش تصویری همایش بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

گزارش تصویری صبح

گزارش تصویری عصر




طبقه بندی: اخبار همایش ها، نشست ها و کنفرانس ها،
ارسال در تاریخ یکشنبه 11 تیر 1391 توسط امیر رمضانی
کتابخانه کنگره
[]


ارسال در تاریخ یکشنبه 11 تیر 1391 توسط امیر رمضانی
میز لمسی کتابخانه Orem
[]


ارسال در تاریخ یکشنبه 11 تیر 1391 توسط امیر رمضانی
(تعداد کل صفحات:4) 1 2 3 4

ابزار وبمستر

عکس

دانلود

خرید vpn

قالب وبلاگ