تبلیغات
.
.
افزایش 2 برابری تعداد کاربران خدمات مرجع مجازی کتابخانه ملی

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی،. نرم افزار مرجع مجازی كه از دی ماه گذشته(1390) مورد بهره برداری قرار گرفته است، با استفاده از ابزارهای ارتباطی و فضای مجازی به ارائه خدمات می پردازد و در طی 6 ماه گذشته به نیاز اطلاعاتی نزدیک به دوهزار نفر از طریق پست الکترونیکی، گفتگوی همزمان، و پیامک پاسخ داده شده است. 

راه اندازی خدمات مرجع مشارکتی ملی از جمله هدف هایی است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی با طراحی و راه اندازی این نرم افزار دنبال می کند و قرار است تمام کتابخانه های دانشگاهی، عمومی و تخصصی در آن به ارائه و مدیریت خدمات مرجع مجازی بپردازند. با راه اندازی این طرح امکان ثبت و نگهداری نسخه هایی از تراکنش های مرجع مجازی کتابخانه ها به عنوان پیشینه رقمی(دیجیتالی) فراهم می شود.


گفتنی است سازمان اسناد و کتابخانه ملی اولین کتابخانه ملی خاورمیانه است که چنین خدماتی را برای کاربران و پژوهشگران طراحی و سازماندهی کرده است و به پرسش های پژوهشی کاربران پاسخ می دهد.

آدرس خدمات مرجع مجازی کتابخانه ملی:

http://www.nlai.ir/Default.aspx?tabid=2714

منبع: لیزنا




طبقه بندی: اخبار کتاب، کتابخانه و کتابداری،
ارسال در تاریخ دوشنبه 9 مرداد 1391 توسط امیر رمضانی

ابزار وبمستر

عکس

دانلود

خرید vpn

قالب وبلاگ